Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.06.2007 15:02 - Той иска само душата ти
Автор: bibeto Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2467 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 17.11.2009 10:25


От много отдавна съм си наумила да разкажа една приказка.   Приказката за Бибето и Музиката.   Едва ли ще изненадам някого, като кажа, че Музиката (винаги и задължително с главно М) е нещо, без което не мога. Далеч съм от мисълта да проповядвам, да менторствам или да давам насоки на някого. image   Влиянието на Музиката   в живота ми е като хода на самия живот – започва плахо, оглежда се, безгрижно и невинно, после идва пубертета – сила, агресия, леко вманиячаване и след това застава здраво на краката си, придобило опит, зрялост, познания и характер. Влиянието на Музиката следва самия живот – случките, изводите, тревогите, сълзите, усмивките, ентусиазма и волята да продължиш напред.   Нека започна приказката така. Имало едно време едно малко Бибе. Малкото Бибе, като всички малки деца възприемаше Музиката като нещо фоново, нещо, което минава покрай тебе. Има го, весели те, радваш му се, но не я Чуваш.   Има няколко души повлияли ми в Музикалното светоусещане. По странни стечения на нещата те са мъже. Първият, който повлия, макар, че осъзнах влиянието му по-късно, беше баща ми. Той беше луд фен на Janis Joplin. Гледах го странно, когато виждах емоция в очите му, чувайки гласа на това чудо на природата. Другото, което гледах с удивление беше как се пълнят очите му като чуеше песен на The Beatles. Въобще не разбирах защо някаква си песен може да предизвика подобно нещо. Тогава съм била на 5-6 годинки.   Горе долу по това врме влияние върху мене оказа и брата на майка ми – неговите герои бяха Deep Purple. Тогава още не осъзнавах защо да правиш герой някой музикант.   Другият ми чичо пък направи нещо, което няма да забравя цял живот. Сложи собствената си дъщеря до мен на един диван, пусна ни концерт на Джими Хендрикс и ни каза :   „Джими е извънземен!”   image Вярвам до ден днешен в това.   До 10-12 годишна възраст не можех да Чуя Музиката.   После Чух. Beatles. image   И тогава стана страшно.   Hey Jude на една малка плоча беше слушана от сутрин до вечер на грамофона, на който до скоро слушахме приказки с брат ми. Колко пъти се повтаря Hey Jude в песента? 32!! Броихме ги.   Обаче се натъкнах на проблем. Не разбирах какво пеят. Пееха прекрасно, но неясно. Така научих английски. С Beatles.   После беше Елвис. Мама почти го намрази. Три месеца само това.   Полека лека чичо ми и баща ми видяха, че съм на етапа да попивам като сюнгер. За това само ми подхвърляха различни групи и изпълнители. Започнах да Чувам все повече Музика.   Дойде момента, в който   Един е Гилън и Блекмор е неговият пророк!  image   Нямаше такова нещо като Purple в живота ми. Нямаше по-велики! Същото стана и с Zeppelin. До колкото ми е известно Робърт Плант е бил винаги магнита за жените, още през 70-те. Само, че за мене Джими Пейдж беше по-привлекателен. Голяма драма. Как така момичетата не виждаха, че е по-секси? image   По това време (била съм на 14-15 години), моите съученички слушаха напъплилите бой банди и какви ли не още неща, чийто имена не си спомням, а и никой няма да си спомня след време. Естествено нямах нищо общо с интересите им. Освен това вече бях открила книгите и вече съвсем бях на друга планета.   Лека полека започнах сама да си търся Музика. След моментите на три-четири месечни вцепенявания по конкретен изпълнител или група, започна и голямото търсене. Отивах при чичо ми и му казвах –   Дай ми нещо да Чуя.   И той даваше – Rush, Marillion, Floyd, Дженис, Джими Хендрикс, Mamas and the Papas, The Who, Rainbow… Много неща, няма да ми стигне Word-а да ги напиша... И тогава Чух Doors! До тогава ги бях слушала, но най-после Чух Морисън.   Секс! Агресия! Секс! Филсофия! Секс! image   Имаше, разбира се и   метъл период image

image   – втвърдих нещата, така да се каже – Сабат, Мейдън, Металика, Рапсоди – стигнах до black metal съвсем плавно и доволно, разгледах положението, като преди това пообиколих heavy metal и hard rock,  и като старозаветен патриарх се завърнах, вече помъдряла към това, от което почнах -   Дженис, Джими и Джим! image   това станаха хората, които ме накараха да мисля за Музиката, като за нещо, което е живо. Нещо, което ти дава сила да живееш. Накрая ти взима всичко и ти си неин. За тях тримата мога да говоря, да пиша, да мисля с дни. Дженис е жената с най-невероятният глас ходила по тая планета. Уникална, експресивна... Джими Хендрикс дойде, видя и показа на всички как се свири на китара. Извънземен. Джим Морисън е луд гении. Див и ненормален експериментатор, които изгоря, както си и пожела сам (Light my fire). Тези тримата са били тук с една, единствена цел – да сътворят и да изгорят с творнието си. Защото силата му и енергията, която има те погубва.

image
   Музиката на 60-те и 70-те е нещото, което си прави каквото иска с душата ми. Като прибавим Floyd и Marillion – нещата придобиват една горе долу завършена картина (импресионистична, но истинска и цветна). image   Мога да спомена още и ощ имена, но няма смисъл да правя Именник на любимите ми изпълнители, нали.   Последният мъж, който повлия на моeто музикално „образование” е мъжът ми.   Той ме хвърли, буквално, в гъстото блато на психеделиката и джаза. Там намерих космос, звезди и спокойствие.     Преди години пред Евангелистката църква на Солунска се продаваха книги - една от тях привлече погледа ми – „Той иска само душата ти” – великолепно заглавие, което естествено прави асоциация с дявола. Да, да, би казал Данчо.   Ставаше въпрос за Rock and roll-а, за Rock-а и въобще тази, истинската Музика.   Толкова правилно твърдение за Музиката не съм срещала. И до днес съм убедена, че тази констатация напълно изчерпва влиянието й върху мен (поне). Веднъж вземе ли ти душата, край! Неин си. Като в „Музиката за душата” на Пратчет. image   Long Live Rock and Roll!!!!!!      

 



Тагове:   музиката,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zvezdopad - ааа :)))
05.06.2007 17:05
поклон!
Доста сходни пътечки сме бродили ;)
цитирай
2. bibeto - :-))
05.06.2007 17:40
и продължаваме, живи и здрави!
цитирай
3. svetlan - мислех че по малко остарявам в ...
06.06.2007 16:10
мислех че по малко остарявам
в музиката днешна хич не вдявам
песен ни една не можеш да запомниш
смисъл няма само се тормозиш

дженис джими джим и гилън
до там и аз стигнах след напън силен
опитах да вървя напред нагоре
оказа се че съм се върнал пак в отбора

приятно е когато и такива има други хора
цитирай
4. bibeto - :-)
06.06.2007 16:14
една грамадна усмивка, svetlan! Наистина е приятно. Въпреки дъжда, хубав ден!
цитирай
5. zombayo - ...
07.06.2007 13:40
Ооо да ! Това е Постингът !!!
Поздравявам те за всичко,което си написала.Ти си чула Музиката и това ме прави твой поклонник :)))
Между другото при добро желание се запознай с новата psych folk музика,която се завръща с пълна сила.Може и да си го направила вече защото психаделик пътищата водят до едно и също място :)
Поздрави !
цитирай
6. анонимен - май бая души е насъбрал
08.06.2007 12:50
"Той иска само душата ти" - не знам как да направя асоциация музика - дявол - някак не ми се вързва нещото, което смятам за рай всъщност да бъде припознавано за ад.
Ако това е ад - май бая добра компания сме се отправили натам ;) Така че - see you in hell.
Както се казва: "принципно съм благочестив и праведен човек, ама адът има по- добър саунтрак!"
Целувам те :)
Стефан
цитирай
7. moony - уааааааааау
10.06.2007 21:55
без думи :))
същите неща съм ги открила по подобен начин :))
с родители, роднини, джаза с помощ на вуйчо, rock'n'roll-а съседът е "виновен" за него..
просто велик пост :)))
браво..! :)
цитирай
8. анонимен - 6taiga
17.11.2009 12:09
Long Live Rock'n'Roll!
Here today - Hell tomorow!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bibeto
Категория: Лични дневници
Прочетен: 336213
Постинги: 61
Коментари: 323
Гласове: 1170
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930